Průběh odborné praxe
V průběhu mé odborné praxe jsem vystřídala celkem 5 oddělení. Pracovala jsem převážně v kancelářích, ale občas jsem si vyzkoušela i manuální práci.
Shrnutí
Práce v MAKRU byla velmi činorodá. Prošla jsem různými odděleními jako například Price Check. Na tomto oddělení jsem dělala:
-
sledování cen konkurence (fyzické opisování cen výrobků v konkurenčních supermarketech) a stahování ceníků velkoobchodních konkurentů z internetu,
-
porovnávání našich cen s cenou konkurentů a úprava cen tak, abychom nebyli dražší jak konkurence,
-
práce v programu GMS, BMS, Internet a Excel.
Dalším oddělením, kterým jsem prošla, bylo finanční oddělení:
-
třídění faktur, které jsou převodem,
-
zapisování těchto faktur do soupisky do Excelu v pc,
-
zakládání faktur do šanonů podle data přijetí faktury.
Poté jsem působila i na recepci a reklamacích:
-
stahování nových letáků a výměna za nové, které se nejdřív musely zkompletovat,
-
balení výrobků, které se posílaly zpět poštou, či interním kurírem dodavateli na vyreklamování,
-
práce v GMS, BMS,
-
třídění a zakládání reklamačních protokolů do šanonů podle data.
Při mé praxi jsem byla také nápomocna při chystání zboží zahraničnímu zákazníkovi:
-
vyskladňování zboží podle předem sjednané objednávky,
-
manuální práce, vybírání zboží z regálu, umístění zboží na palety a následné markování.
Největší část mé praxe jsem však trávila na oddělení Delivery:
-
vystavování hlaviček k dobropisům, vyhledávání originálních faktur, ke kterým patří dobropisy. Ofocení těchto faktur, uložení zpět do šanonů a přicvaknutí kopií faktur s příslušnými dobropisy,
-
zadavání dobropisů do pc (Excelový seznam),
-
práce v programu Siebel. Vytváření dobropisů, přefakturace a přelívání objednávek (doručené objednávky zákazníků se přelijí do programu Siebel),
-
vyřizování telefonických hovorů řidičů a zákazníků.
Díky ekonomice jsem věděla základy o Price Checkingu a o dobropisech jsme se učili o účetnictví.
V programech BMS a GMS najdeme veškeré informace o zboží (artiklech), které jsou na prodejně, o jejich cenách a dále pak informace o dodavatelích a zákaznících.